Het beheer van mijn woning

Alle uitrustingen in de woning vereisen regelmatig onderhoud.

Bijvoorbeeld: de ventilatieopeningen en filters indien nodig reinigen, stof van de detectoren verwijderen en deze testen, de scharnieren en sloten van ramen en deuren smeren, de leidingen onderhouden, de kleppen en afsluitkranen testen, enz.

Raadpleeg het reglement van interne orde voor meer informatie : Uittreksel ROI.

In principe niet. Met schriftelijke toestemming van Lojega kunnen echter uitzonderlijk enkele kleine aanpassingen worden uitgevoerd na een specifiek schriftelijk verzoek (e-mail aan tec@lojega.be of brief aan Rusatiralaan 6 – 1083 Ganshoren).

In uw woning zijn bepaalde herstellingen voor uw rekening, zoals routineonderhoud en kleine herstellingen. Andere worden door Lojega gedekt, in overeenstemming met de regionale regelgeving.

⚠️Meld alle belangrijke technische problemen onmiddellijk aan Lojega, zodat wij snel kunnen ingrijpen.

Voor herstellingen die voor uw rekening zijn, kunt u:

  • Een beroep doen op een extern bedrijf van uw keuze.
  • Verzoeken om een interventie van Lojega (de kosten worden dan aan u doorberekend).

De herstellingen worden verdeeld tussen de huurder en Lojega overeenkomstig de regionale regelgeving : Bijlage van het Belgisch Staatsblad

Hieronder vindt u een niet-limitatieve lijst van herstellingen en wie daarvoor verantwoordelijk is.

Voor rekening van de huurder

  • Inkomhal: vervangen van batterijen en microfooncapsules (deurtelefoon), reinigen en onderhouden van ramen en deuren, vervangen van sleutels/badges/cilinders/handgrepen, zekeringen, stroomonderbrekers, lampen, stopcontacten en schakelaars.
  • Woonruimtes en slaapkamers: onderhoud en herstelling van rolluiken en zonnewering, radiatorkranen, ramen (afdichtingen en vervanging), schilderen en plamuren van gaten, reinigen en repareren van vloeren, ontluchten van radiatoren, reinigen en testen van rookmelders.
  • Sanitair, toilet en keuken: onderhoud en vervanging van waterfilters, kranen (reiniging, afdichtingen, slangen), doucheslang, ontstoppen van afvoeren en toiletten, onderhoud van ventilatieopeningen, vervanging van toevoerkranen, onderhoud en ontkalking van boilers, reiniging/vervanging van het filter van de afzuigkap, vervanging van de toiletbril.

Voor rekening van Lojega

  • Inkomhal: herstelling en vervanging van de deurtelefoon (behalve bij beschadiging), vervanging van de deuren van de elektriciteitskast, de binnendeuren, de elektriciteitskast, de sloten en de rookmelders.
  • Woonruimtes en slaapkamers: vervanging van thermostaten (exclusief batterijen), vloerbedekking, radiatoren, ramen en raamkozijnen, rolluiken (onderdelen, exclusief riem), verouderde handgrepen.
  • Sanitair, toilet en keuken: vervanging van versleten kranen, ventilatiekanalen, gasafvoeren, keukenmeubilair en afzuigkappen (behalve in geval van beschadiging).

⚠️ Lojega vervangt uitrustingen alleen wanneer deze defect zijn wegens ouderdom.

Om een probleem te melden of een interventie in uw woning aan te vragen, kunt u contact opnemen met onze helpdesk:

  • Telefonisch: 02 432 97 98 – van maandag tot vrijdag van 9 uur tot 12 uur
  • Tijdens de permanenties (Ganshoren): dinsdag van 13 uur tot 15.30 uur, donderdag van 9 uur tot 12 uur.
  • Via de app Appinest.
  • Via e-mail: tec@lojega.be

De gefactureerde interventies houden rekening met:

  • Prijzen van leveranciers en aannemers.
  • Een uurtarief van € 45/uur voor het beheer door Lojega.

Voorbeelden van tarieven:

  • Ontstoppen van leidingen: ongeveer € 150.
  • Vervanging van een kraanafdichting: ongeveer € 50.
  • Afwezigheid bij een geplande afspraak: minimaal € 20.

⚠️ Lojega maakt geen winst op deze interventies.

Ja. Sinds mei 2023 is het sorteren van afval verplicht in het Brussels Gewest.
Gebruik de officiële zakken (wit, blauw, geel, oranje) of de daarvoor bestemde containers in uw gebouw.

ℹ️ Raadpleeg de website van Net Brussel voor meer informatie: https://arp-gan.be/nl/sortering

Er zijn verschillende oplossingen:

  • Ophalen aan huis: Net Brussel haalt gratis tot 3 m³/jaar per huishouden op (reservering: 0800/981 81).
  • Recyparks: Gratis deponeren in de recyparks van het Gewest (de dichtstbijzijnde: Buda en Demetshttps://www.arp-gan.be/nl/recypark).
  • Gemeentelijk containerpark van Ganshoren: Kerkhoflaan 22, open op woensdag en zaterdag op afspraak (voor de inwoners van Ganshoren)
  • Mobiele recyparks: Eenmalige dienst georganiseerd door Net Brussel in Jette en Ganshoren (informatie wordt tijdig verstrekt).

⚠️ Verbod: Voor de veiligheid van iedereen wordt u vriendelijk verzocht uw grofvuil niet in de gemeenschappelijke ruimtes, vuilnislokalen of in de buurt van containers te plaatsen. Lojega zou de kosten voor het verwijderen kunnen doorberekenen en de gemeente zou een boete kunnen opleggen.

LOJEGA
Privacybeleid & Privacybeleid

Deze website maakt gebruik van cookies zodat we u de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in uw browser en voert functies uit zoals u herkennen wanneer u terugkeert naar onze website en ons team helpen te begrijpen welke delen van de website u het meest interessant en nuttig vindt.

Privacybeleid

Cookiebeleid